• futo_13.jpg
  • futo_14.jpg
  • futo_1.jpg
  • futo_22.jpg
  • futo_11.jpg
  • futo_15.jpg
  • futo_7.jpg
  • futo_8.jpg
  • futo_9.jpg
  • futo_23.jpg
  • futo_10.jpg
  • futo_4.jpg
  • futo_12.jpg
  • futo_21.jpg
Szeretettel köszöntjük a Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola honlapján!

Forrás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10221537031085994&set=gm.497302604478970&type=3&theater&ifg=1
Az Online otthonoktatás facebook csoportjából

 

Az online biztonság jogi feltételei

Forrás: http://ufcs.hu/2020/03/21/online-biztonsag-jogi-feltetelei/
Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola weboldala

 

Javaslat leginkább alsó tagozatosoknak a napirend kialakítására az otthontanulás során
 

Kép forrása: www.okolurko.hu

 

Hogyan tanuljatok otthon? Tanácsok (nemcsak) koronavírus idejére

1. Tanulási terv készítése

A tanulási terv készítésének főbb szempontjai:

  • Realitás: Fontos hogy a terv betartható, megvalósítható legyen.

  • A megtanulandó tárgyak sorrendje: az agy igényli a bemelegítést.
    Mindig könnyebb feladattal kell kezdeni és a hasonló tárgyakat egymástól elválasztani.

  • A megtanulandó anyag mennyisége: mindig reálisan kell felmérni, hogy mennyi időre van szükség, és csak annyi tanulnivalót betervezni, ami ebbe az időkeretbe belefér.

  • Egyéni jellegzetességek: Este vagy reggel tud tanulni a gyermekünk? Mikor használhatatlan? Mikor pörög az agya? Mennyire fáradékony? stb.
     

2. Ideális környezet megteremtése

  • Tegyünk rendet az asztalon, minden figyelemelterelő dolgot el kell pakolni!
     
  • Tanulnivaló a bal oldalon legyen, ami elkészült az a jobb oldalon (így látható az eredmény, hogy mivel készültünk el, ez sikerélményhez juttat!)
     
  • Csendben a legeredményesebb a tanulás, bár vannak olyan típusú gyerekek, akik csak zene mellett tudnak tanulni, akkor ők ezt tegyék.
     
  • Természetes fénynél a legjobb tanulni, ami oldalról jöjjön, ne szemből. A kezünk ne vessen árnyékot a tanulnivalóra! A túl gyenge fény fáraszt, az erős ingerlékennyé tesz.

 
3. Szünetek beiktatása

  • 30 percenként kis szünet (kb. 5 perc, test átmozgatása)
     
  • 2 óránként „energia szünet” (kb. 15 perc, csoki, tea stb. )
     
  • 4 óránként pihenés ( 1-2 óra, evés, alvás stb.)
     

Forrás:
https://www.okoskalandwebshop.hu/tanacsok-a-tanulashoz-kepessegfejlesztesez/hogyan-tanuljatok-otthon-tanacsok-nemcsak-koronavirus-idejere-36

 

Digitális oktatás és a koronavírus - Jót is hozhat?

A hirtelen jött digitális oktatásból még jó dolgok is kisülhetnek! A legfontosabb haszna talán az lehet, hogy végre a diákok megtudhatják, hogy milyen az aktív tanulás. Aktív tanulás = Minden tevékenység, azon kívül, hogy a tanulók ülnek a padban és passzívan hallgatják a tanár előadását.

Miért előnyös az aktív tanulás? Mert:
1. Elősegíti, hogy a gyerek emlékezzen is a tanultakra.
2. Elősegíti a magasabb szintű gondolkodást.
3. Együttműködés lehet a gyerekek közt.
4. Megtanulnak lépésről lépésre haladni.

Hogyan tudjuk most pedagógusként és szülőként rávenni őket az aktív tanulásra? És honnan tudjuk, hogy tényleg tanult gyermekünk?
A válasz: Adjunk neki olyan feladatot, amelyben muszáj neki elmerülnie, mert csak úgy tudja megoldani, és természetesen ez ne a magolásról szóljon, hanem az ALKOTÁSRÓL!

1. A gyermek írjon nekünk kérdéseket az olvasott témával kapcsolatban. Ha meg tud fogalmazni 4-5 kérdést az jó, ha ezekre esetleg a válaszokat is tudja, akkor bizonyára elolvasta, megértette, átgondolta a szöveget. A kérdésekből lehet zsákbamacska is. Ha visszamennek a suliba, kipróbálhatják tanórán!
2. Készítsen gondolattérképet, lineáris vázlatot, időszalagot!
3. Idegen nyelv tanulásához készítsen szókártyákat! Használjon nyelvoktató programokat, például Duolingót. Ez a program „jutalmakat” ad, így jól látható, hogy mennyit foglalkozott a nyelvvel csemeténk.
4. Bármilyen témához készítsen keresztrejtvényt, társasjátékot, PPT-t, illusztrációt, kvízt stb.!
5. Kutakodjon az interneten egy-egy megadott témában! Készülhet belőle tabló, fotómontázs, kiselőadás stb.
Ezeket az alkotásokat a pedagógusok a jelen helyzetben beszámolóként is elfogadhatják!

A hirtelen jött digitális oktatás másik nagy hasznát az adhatja, hogy a pedagógusok is kiléphetnek a szürke, monoton hétköznapokból és végre lehetőségük lesz kibontakoztatni kreativitásukat, sokoldalúságukat. Sokan közülük rákényszerülnek, hogy kicsit ismerkedjenek a digitális világgal, ötleteljenek, alkossanak és ez visszaadhatja az ő lelkesedésüket és oktatásba vetett hitüket is. Nyitni kell az újra, és ehhez most az élet felkínálta a lehetőséget!
Tudjátok, az iskolában az tanul, aki aktív! Eddig sajnos a legtöbb esetben a pedagógusok voltak aktívak. Most itt a lehetőség, hogy a gyerekek legyenek azok, és akár életre szóló tudást szerezzenek egy-egy témában!



Forrás:
https://www.okoskalandwebshop.hu/tanacsok-a-tanulashoz-kepessegfejlesztesez/digitalis-oktatas-es-a-korona-virus-jot-is-hozhat-35

 

A WHO javaslatai a gyerekek stresszkezelésére
a COVID-19 világjárvány kapcsán

 

Nemcsak a felnőtteket, hanem a gyermekeket is nagy feszültségben, sőt félelemben tarthatja az ezzel kapcsolatos rengeteg információ, és a napi szinten változó helyzet. Vigyázzunk gyemekeink mentális egészségére, figyeljünk most fokozottan az ő jóllétükre!
 


Forrás:
https://www.facebook.com/pg/WHOHungary/posts/

 

A Fejlesztőpedagógiai Munkaközösség tájékoztatója a digitális munkarend kapcsán

Tisztelt Szülők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben, 2020. 03.16-án életbe lépő digitális munkarend kapcsán a jelen oktatáspolitikai álláspont szerint (egyéb rendelkezésig) a gyógypedagógiai, fejlesztőpedagógiai, logopédiai stb. fejlesztés és terápiák ellátásának kötelezettsége továbbra is fennáll a szakértői véleménnyel rendelkező SNI-s és BTMN-es gyermekek esetében.

A jelen helyzet különleges és tudjuk, hogy ez a típusú munkarend megterheli a családokat! Mindannyiunknak egyaránt hirtelen alkalmazkodnunk kell ehhez a váratlanul kialakult szituációhoz. Most még inkább szükségünk van a kölcsönös együttműködésre, a szülői támogatásra a gyermekekért.

Éppen ezért szeretnénk feltérképezni, hogy tanítványaink körében milyen lehetőségekben gondolkodhatunk a fejlesztések tekintetében márc. 23-ai héttől kezdve!

Ennek érdekében a gyermekekkel eddig foglalkozó fejlesztő szakembereink (többféle fórumon is) megpróbálják felvenni Önökkel a kapcsolatot a közeljövőben.

Kérjük, hogy közösen találjanak lehetőséget, módot a tanulási folyamat folytatására.

Köszönjük a támogatásukat, együttműködésüket!

2020.március 19.

Tisztelettel,
Cservenyák Ildikó
a Fejlesztőpedagógiai Munkaközösség nevében

 

Tisztelt Szülők!

Az  ügyintézés zökkenőmentessége érdekében létrehoztunk egy új e-mail címet is.
Erre a címre várjuk a digitális tanrenddel kapcsolatos kérdéseiket, kéréseiket.

     Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kérjük, akinek számítógépes elérhetőségben még mindig problémája van, jelezze a fenti e-mail címen!

A Microsoft Office 365 tanulói verziója az alábbi linken regisztrálható:
            https://o365.oh.gov.hu/

Vezetőség

 

Tisztelt Szülők!

Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy koronavírus járvány terjedése miatt, a Kormány a 1102/2020. számú határozatában, az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről döntött. 2020. március 16. napjától az oktató-nevelő munka tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre.

Fontos hangsúlyozni, hogy ez nem rendkívüli szünet, hanem az oktatás módjának megváltoztatása. Tanítani és tanulni kell, és nagyon fontos, hogy a gyerekek ténylegesen otthon maradjanak és tanuljanak.
Az új munkarendben a tanulók részére oktatási céllal az intézmény látogatása tilos!
A tananyag kijelölése, a tanulási folyamat ellenőrzése és támogatása a pedagógusok és a tanulók online vagy más, személyes találkozást nem igénylő kapcsolatában fog történni.

Tájékoztatom a gyermekfelügyeletet igénylő szülőket, hogy csak azon szülők számára biztosított elsősorban a lehetőség, akiknek a munkája nélkülözhetetlen a járvánnyal kapcsolatos feladatok, valamint az egyéb közfeladatok és a közellátás biztosításához. Felhívom továbbá a szülők figyelmét arra is, hogy kiscsoportos felügyelet esetében is magasabb a fertőzésveszély, mint ha otthon lenne a gyermek. Az intézmény nem kerül bezárásra, viszont semmilyen foglalkozást, rendezvényt nem lehet tartani.

Az intézményvezető és helyettesei, valamint az új munkarend megszervezése érdekében helyben ellátandó feladattal megbízottak továbbra is az intézmény telephelyein végzik tevékenységüket.

Kérjük a szülőket, hogy az intézménnyel kizárólag a közismert elérhetőségeken,
e-mail-en Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., telefonon 06-24/260-374 –es számon tartsák a kapcsolatot!

A gyermekétkeztetés biztosításaaz önkormányzat feladata, a gyermekek étkeztetése azonban nem történhet az oktatási-nevelési épületekben. Aki ebédet igényel, jelezze az iskolának, illetve az önkormányzat felé erre vonatkozó igényét!