• futo_10.jpg
  • futo_23.jpg
  • futo_12.jpg
  • futo_4.jpg
  • futo_8.jpg
  • futo_15.jpg
  • futo_7.jpg
  • futo_21.jpg
  • futo_11.jpg
  • futo_13.jpg
  • futo_1.jpg
  • futo_14.jpg
  • futo_22.jpg
  • futo_9.jpg
Szeretettel köszöntjük a Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola honlapján!

Forrás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10221537031085994&set=gm.497302604478970&type=3&theater&ifg=1
Az Online otthonoktatás facebook csoportjából

 

Az online biztonság jogi feltételei

Forrás: http://ufcs.hu/2020/03/21/online-biztonsag-jogi-feltetelei/
Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola weboldala

 

Javaslat leginkább alsó tagozatosoknak a napirend kialakítására az otthontanulás során
 

Kép forrása: www.okolurko.hu

 

Hogyan tanuljatok otthon? Tanácsok (nemcsak) koronavírus idejére

1. Tanulási terv készítése

A tanulási terv készítésének főbb szempontjai:

  • Realitás: Fontos hogy a terv betartható, megvalósítható legyen.

  • A megtanulandó tárgyak sorrendje: az agy igényli a bemelegítést.
    Mindig könnyebb feladattal kell kezdeni és a hasonló tárgyakat egymástól elválasztani.

  • A megtanulandó anyag mennyisége: mindig reálisan kell felmérni, hogy mennyi időre van szükség, és csak annyi tanulnivalót betervezni, ami ebbe az időkeretbe belefér.

  • Egyéni jellegzetességek: Este vagy reggel tud tanulni a gyermekünk? Mikor használhatatlan? Mikor pörög az agya? Mennyire fáradékony? stb.
     

2. Ideális környezet megteremtése

  • Tegyünk rendet az asztalon, minden figyelemelterelő dolgot el kell pakolni!
     
  • Tanulnivaló a bal oldalon legyen, ami elkészült az a jobb oldalon (így látható az eredmény, hogy mivel készültünk el, ez sikerélményhez juttat!)
     
  • Csendben a legeredményesebb a tanulás, bár vannak olyan típusú gyerekek, akik csak zene mellett tudnak tanulni, akkor ők ezt tegyék.
     
  • Természetes fénynél a legjobb tanulni, ami oldalról jöjjön, ne szemből. A kezünk ne vessen árnyékot a tanulnivalóra! A túl gyenge fény fáraszt, az erős ingerlékennyé tesz.

 
3. Szünetek beiktatása

  • 30 percenként kis szünet (kb. 5 perc, test átmozgatása)
     
  • 2 óránként „energia szünet” (kb. 15 perc, csoki, tea stb. )
     
  • 4 óránként pihenés ( 1-2 óra, evés, alvás stb.)
     

Forrás:
https://www.okoskalandwebshop.hu/tanacsok-a-tanulashoz-kepessegfejlesztesez/hogyan-tanuljatok-otthon-tanacsok-nemcsak-koronavirus-idejere-36

 

Digitális oktatás és a koronavírus - Jót is hozhat?

A hirtelen jött digitális oktatásból még jó dolgok is kisülhetnek! A legfontosabb haszna talán az lehet, hogy végre a diákok megtudhatják, hogy milyen az aktív tanulás. Aktív tanulás = Minden tevékenység, azon kívül, hogy a tanulók ülnek a padban és passzívan hallgatják a tanár előadását.

Miért előnyös az aktív tanulás? Mert:
1. Elősegíti, hogy a gyerek emlékezzen is a tanultakra.
2. Elősegíti a magasabb szintű gondolkodást.
3. Együttműködés lehet a gyerekek közt.
4. Megtanulnak lépésről lépésre haladni.

Hogyan tudjuk most pedagógusként és szülőként rávenni őket az aktív tanulásra? És honnan tudjuk, hogy tényleg tanult gyermekünk?
A válasz: Adjunk neki olyan feladatot, amelyben muszáj neki elmerülnie, mert csak úgy tudja megoldani, és természetesen ez ne a magolásról szóljon, hanem az ALKOTÁSRÓL!

1. A gyermek írjon nekünk kérdéseket az olvasott témával kapcsolatban. Ha meg tud fogalmazni 4-5 kérdést az jó, ha ezekre esetleg a válaszokat is tudja, akkor bizonyára elolvasta, megértette, átgondolta a szöveget. A kérdésekből lehet zsákbamacska is. Ha visszamennek a suliba, kipróbálhatják tanórán!
2. Készítsen gondolattérképet, lineáris vázlatot, időszalagot!
3. Idegen nyelv tanulásához készítsen szókártyákat! Használjon nyelvoktató programokat, például Duolingót. Ez a program „jutalmakat” ad, így jól látható, hogy mennyit foglalkozott a nyelvvel csemeténk.
4. Bármilyen témához készítsen keresztrejtvényt, társasjátékot, PPT-t, illusztrációt, kvízt stb.!
5. Kutakodjon az interneten egy-egy megadott témában! Készülhet belőle tabló, fotómontázs, kiselőadás stb.
Ezeket az alkotásokat a pedagógusok a jelen helyzetben beszámolóként is elfogadhatják!

A hirtelen jött digitális oktatás másik nagy hasznát az adhatja, hogy a pedagógusok is kiléphetnek a szürke, monoton hétköznapokból és végre lehetőségük lesz kibontakoztatni kreativitásukat, sokoldalúságukat. Sokan közülük rákényszerülnek, hogy kicsit ismerkedjenek a digitális világgal, ötleteljenek, alkossanak és ez visszaadhatja az ő lelkesedésüket és oktatásba vetett hitüket is. Nyitni kell az újra, és ehhez most az élet felkínálta a lehetőséget!
Tudjátok, az iskolában az tanul, aki aktív! Eddig sajnos a legtöbb esetben a pedagógusok voltak aktívak. Most itt a lehetőség, hogy a gyerekek legyenek azok, és akár életre szóló tudást szerezzenek egy-egy témában!



Forrás:
https://www.okoskalandwebshop.hu/tanacsok-a-tanulashoz-kepessegfejlesztesez/digitalis-oktatas-es-a-korona-virus-jot-is-hozhat-35

 

A WHO javaslatai a gyerekek stresszkezelésére
a COVID-19 világjárvány kapcsán

 

Nemcsak a felnőtteket, hanem a gyermekeket is nagy feszültségben, sőt félelemben tarthatja az ezzel kapcsolatos rengeteg információ, és a napi szinten változó helyzet. Vigyázzunk gyemekeink mentális egészségére, figyeljünk most fokozottan az ő jóllétükre!
 


Forrás:
https://www.facebook.com/pg/WHOHungary/posts/

 

A Fejlesztőpedagógiai Munkaközösség tájékoztatója a digitális munkarend kapcsán

Tisztelt Szülők!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben, 2020. 03.16-án életbe lépő digitális munkarend kapcsán a jelen oktatáspolitikai álláspont szerint (egyéb rendelkezésig) a gyógypedagógiai, fejlesztőpedagógiai, logopédiai stb. fejlesztés és terápiák ellátásának kötelezettsége továbbra is fennáll a szakértői véleménnyel rendelkező SNI-s és BTMN-es gyermekek esetében.

A jelen helyzet különleges és tudjuk, hogy ez a típusú munkarend megterheli a családokat! Mindannyiunknak egyaránt hirtelen alkalmazkodnunk kell ehhez a váratlanul kialakult szituációhoz. Most még inkább szükségünk van a kölcsönös együttműködésre, a szülői támogatásra a gyermekekért.

Éppen ezért szeretnénk feltérképezni, hogy tanítványaink körében milyen lehetőségekben gondolkodhatunk a fejlesztések tekintetében márc. 23-ai héttől kezdve!

Ennek érdekében a gyermekekkel eddig foglalkozó fejlesztő szakembereink (többféle fórumon is) megpróbálják felvenni Önökkel a kapcsolatot a közeljövőben.

Kérjük, hogy közösen találjanak lehetőséget, módot a tanulási folyamat folytatására.

Köszönjük a támogatásukat, együttműködésüket!

2020.március 19.

Tisztelettel,
Cservenyák Ildikó
a Fejlesztőpedagógiai Munkaközösség nevében