• futo_9.jpg
  • futo_12.jpg
  • futo_4.jpg
  • futo_14.jpg
  • futo_13.jpg
  • futo_10.jpg
  • futo_8.jpg
  • futo_22.jpg
  • futo_21.jpg
  • futo_7.jpg
  • futo_15.jpg
  • futo_1.jpg
  • futo_23.jpg
  • futo_11.jpg
Szeretettel köszöntjük a Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola honlapján!

Március 15-i megemlékezés a Kőrösiben

(Ulveczki Nóra 7. a.)

 

Az idei műsort az 5.c tanulói, Vásárhelyi Gabi néni osztálya adták elő. Egy nagyon összeszedett és begyakorolt produkciót láthattunk, melynek fő témája a forradalom első napja, a Pilvax kávéházi, valamint a Nemzeti Múzeum előtti események voltak. Értelemszerűen nagyrészt fiúk szerepeltek benne, ők játszották a forradalom jelentősebb szereplőit, Petőfit, Vasvárit, stb. Lányok csak egyszer-egyszer mellékszereplőként jelentek meg, a forradalom eseményeit inkább az előbb említett helyszíneken férfiak alakították. Petőfi szerepét Lőrincz András játszotta, felejthetetlen alakítást nyújtott. Személy szerint – mióta a Kőrösi tanulója vagyok - ez volt az eddigi legjobb március 15-ei előadás. Még az olyan tanulók figyelmét is sikerült lekötni, akik nem arról híresek, hogy nyugodtan végig tudnak ülni egy előadást.

   Március 15-e a Kőrösiben (Pablényi Anna 5.c)

 

 

Idén az 5.c előadásában láthattuk az 1848. március 15-i megemlékezést Serbán Ágnes  és Vásárhelyi Gabriella  tanárnők segítségével.

Érdekes és ötletes műsort adtak elő. Szép versek és szövegek díszítették az előadást.

A végén a diákok egy kokárdát alakítva hallgatták Petőfi Sándor hangulatos költeményét.

Az énekkar ebben az évben is fontos szerepet töltött be a műsorban.

Gyönyörű énekekkel kísérték az előadást.

Szerintem idén is nagyon jól sikerült a megemlékezés.

 

Kőrösi farsang az alsóban (írta: Pablényi Anna)

Megkérdeztem Krizsó Lizát és Bajcsev Annát az 1/b osztályból, hogy készültek a nagy napra.

- Hogy érzitek magatokat? Vártátok már a farsangot?

A: Jól. Igen, nagyon.

L: Én is jól. Igen.

-   Beöltözöl egyénibe is? Ha igen, mibe?

A: Én táncosnő leszek.

L: Én pedig Soy Luna.

-  Volt segítség a jelmez készítésében?

A: Anyukám segített.

L: Nekem is.

-  Várjátok a tombolahúzást? Mit szeretnétek megnyerni?

A: Én szeretnék tombolázni, de még nem tudom melyik játékot válasszam.

L: Én is szeretnék.

-  Az osztálytáncra szívesen készültetek?

A+L: Igen, nagyon jó volt. Sokat táncoltunk együtt.

-  Sok sikert a fellépésetekhez!

 

Február 16-án farsang volt a Kőrösiben. Kivétel nélkül, minden osztály készült táncokkal.

Az 1/a tanulói legó elemek voltak, míg az 1/b-sek gyümölcsöknek és zöldségeknek öltöztek. A közönség nagy tapsviharral fogadta őket. Ötletes, színes forgatag volt mindkét osztály tánca.

A 2/a osztály édességbolttá alakult. Különféle cukorkákkal díszítették magukat.

                                           A farsang (Ulveczky Nóra 7.a)

Több társammal együtt izgatottan vártuk az idei farsangot 2019. február 16-án. Az iskolánk tanulói számára sok újdonságot jelentett, mind a szervezés, mind a meglepetések tekintetében. Egy anyukától megtudtam, hogy a koncepció régebben is az idei évhez hasonlóan volt kialakítva, azaz külön került megszervezésre az alsós és a felsős farsang.

Már reggel gyülekeztek iskolánkban az alsós tanítónénik, segítő szülők, közösségi szolgálatosok, hogy 10 órakor elkezdődhessen az alsósók farsangja, melyre minden osztály nagyon készült. A fellépők között voltak „gyümölcsök, édességek, indiánok, kalózok, pandák, táncosok” és még sokan mások. Igazi színkavalkáddá alakult a sportcsarnok, ahol az osztályok egyesével mutatták be produkciójukat Nelli néni konferálásával. A lelkesedés az egyéni jelmezek esetén sem hagyott alább. Nagyon sokan mutatták be a napok, esetleg hetek óta, szüleik segítségével készített alkotásaikat. A zsűrinek nem lehetett könnyű dolga.

Újdonság volt az osztályprodukciók és az egyéni jelmezek közötti szünetben lévő táncház, Budinszky Emília (volt tanulónk) és Budinszky Vilmos (7. a) vezetésével. A tombolahúzás az alsósóknál az osztálytermekben történt, majd elkezdődött a 2. felvonás, azaz a felsősök farsangja.

14 órára újra tele lett az iskola, valamint a sportcsarnok diákokkal, tanárokkal, szülökkel. Mi felsősök is előadtuk produkcióinkat . Az előadások nagyon sokszínűek, vidámak, változatosak voltak, így hamar elrepült az idő. Ezt követően 2 fiatal zenész lépett fel. A felsős tombola  pörgős volt, tele menő ajándékokkal, így mindenki nyerni szeretett volna!

Szeretném kiemelni a tanítónénik illetve a tanárok produkcióját, melyek mint minden évben, idén is hatalmas sikert arattak.

A büfében összeségében széleskörű kínálatot találtunk, lehetett venni szendvicseket, édes és sós süteményeket és persze üdítőket, kávét is.  

A farsang kapcsán egy rövid interjút készítettem iskolánk egyik legsokoldalúbb anyukájával, Schuszterné Merk Csillával, aki iskolánk pedagógiai asszisztense, és nem mellékesen a szülői munkaközösség elnöke:

Hogy tetszett az idei farsang a tavalyihoz képest?

Szerintem sokkal jobb volt, ugyanis nem volt akkora tömeg.

Mi volt jobb tavalyhoz képest?

A tömeg és az, hogy több idő volt arra, hogy az alsósok végig vonuljanak az egyéni jelmezeikben. A büfében sem volt akkora tumultus.

Mi a véleménye a meglepetésekről (táncház, együttes)?

Őszintén szólva nem láttam/hallottam belőlük sokat, hiszen én az időm nagy részét a büfében töltöttem. A végét hallottam egy picit.

Osztályprodukciókból volt kedvenc esetleg?

Ebből sem láttam sokat, talán négyet.

 

Van-e ötlete, hogy jövőre mit lehetne másképpen csinálni?

Igen, van. Éppen Kriszti nénivel beszéltük, hogy a felsős farsang végéről úgy hiányzott valami. Tehát lezajlott a tombola és mindenki eltűnt. Valami, valami…. buliszerű dolog, ami úgy lezárta volna, kerekké tette volna az egészet.

Összeségében jól érezte magát?

Igen, nagyon jól éreztem magam, csak nagyon elfáradtam.

 

2019. Kőrösi farsang (Deák Eszter, 6.b)

interjú, a tanárokkal

 

Sier Andi néni

 

- Mi a legnehezebb a farsang megszervezésében?

- A legeslegeleje nehéz, amikor pakolunk a büfébe, töltjük az italokat; tehát amíg össze nem áll az egész. Utána már a gyerekek a dolga hogy begyakorolják a táncot.

 - Miért van idén külön az alsós és a felsős farsang?

 - Év elején a tanári kar megszavazta, hogy az alsósok külön szeretnének lenni; mert túl sokan vagyunk: nagy a tömeg, túl sokan jönnek a büfébe, nincs levegő.

 - Kb. mennyi jegyet szoktak nyomtatni?

 - 570-en vagyunk és ennek legalább a dupláját.

 - Abból mennyi szokott elfogyni?

 - Nagyjából elkelnek. Felsőben jóval kevesebb, alsóban még jönnek a szülők és a családtagok is.

 - A büfében kik szoktak segíteni, kik csinálják?

 - A szülők nagyon sokat segítenek. Segítenek a közszolgálatos diákok, akik visszajönnek pontot gyűjteni, ők szoktak előkészülni meg árulni is.

 - Ön szokott táncot csinálni?

 - Ha van osztályom, akkor igen.

 - Ön szerint milyen a diákok és a tanárok hozzáállása a tánchoz?

 - Az elején nagy az ellenkezés, nincs ötlet, meg „nem akarok menni”. Aztán jönnek az ötletek és összeáll a végére, és mindenki boldog.

 - Melyik tánc tetszett a legjobban Önnek?

 - Nem szoktam mondani azt, hogy melyik tánc; mindegyikben találtam olyat, amit nagyon ötletesnek találtam vagy nagyon jó a zene; úgyhogy sose tudok kiemelni egyet.

 - Melyik téma tetszett legjobban önnek?

 - Tetszett ez a Fortnite, mert ötletes és fiatalos; bár nekem fogalmam sincs, hogy mi az a Fortnite. Tetszett még a 8.b-sek apácája is, és a 7.a-soknak a tánca, mert én mindig a zenét figyelem; ha jó a zene akkor már majdnem mindegy, hogy mit csinálnak.

 - Sokan hoznak tombolára ajándékot?

 - Igen, idén is nagyon sokan hoztak.

 

 

 

 

 

Mohay Gyuri bácsi

 

 

 - Mivel testnevelés órákon vannak sokszor a próbák; ez mennyire gátolja a haladást az órákon?

 - Szerencsére így, hogy heti öt, illetve minimum három testnevelés óra van, plusz a T2, nem igazán maradunk le a tanagyaggal, van időnk ezt bepótolni.

 - A tanári táncnak az ötlete honnan jött?

 - Engem csak elcsíptek az egyik szünetben és én Betti nénitől tudtam meg az ötletet, hogy lesz tanári tánc. Szívesen szálltam be. Úgyhogy szerintem ilyen kevés próbával kimondottan jól sikerült, mert csak néhány szünetben tudtunk próbálni.

 - Önnek hogy tetszett a farsang és a táncok?

 - Szerintem nagyon kreatívak voltak az osztályok. Profi volt a szervezés, a hangosítás, a kivetítés és a díszlet. Az osztályok nagyon kreatívan használták fel a régi és az új slágereket, úgyhogy nincs okunk a panaszra. A büfé is jól ellátja a résztvevőket, úgyhogy elégedett vagyok.

 - Önnek melyik tánc vagy téma tetszett a legjobban?

 - Nekem nagyon tetszett az 5.c-s főzőműsor, de annyira nem tudnék egyet kiemelni. Szerintem a miénk is nagyon aktuálisvolt vagy akár a 6.b, ugyan egy régebbi számot adott elő, de egy világsláger. Szóval én azt gondolom mindegyik műsor jó volt. Mindegyikben látszik, hogy ott van a munka, a gyakorlat.

 - Ön szerint is sokan adtak elő retró számokat?

 - Igen, mint a YMCA és a Barbie Girl is. Nekem ezek nem olyan régiek, mint nektek, diákoknak. Én szeretem ezeket, kedves emlékeket idéznek.

 

 

Edina néni

 

 - Mi a legnehezebb a farsang megszervezésében?

 - A segítők lelkesen jönnek; az mindig könnyű. Amint megvan minden osztálynak a produkciója onnan már kicsit könnyebb. A tanári produkciót is nehéz összeegyeztetni próbaként. Tehát főleg ez az a kettő, ami problémát jelenthet.

 - Ön, mint igazgató, hogy látja; milyen hangulatot teremett itt a farsang?

 - Így, hogy most külön van az alsó és a felső kisebb a tumultus, bár így is nagyon sokan voltak délelőtt és délután. Szerintem bevált, mert a felsősöknek ennyi lenne türelme és most már nem olyan hosszú a műsor, hogy 20 osztályunk van. Én úgy látom, hogy a nagyok is élvezték, de a kicsiknél is nagyon nagy volt a lelkesedés.

 - Az osztályok közül hányan szoktak eljönni?

 - Én azt gondolom, hogy az osztályok olyan 90-95%-a itt van. Én csak a nyolcadikosaimat tudom, ott is összesen 3 gyerek van engedéllyel távol.

 - Ön tud valamit a tanári tánc ötletéről?

 - Hétfőn még sehogy se álltunk a produkcióval, Betti nénivel beszéltük, hogy valami ˝8 óra munka, 8 óra pihenés˝ vagy valami ilyesmire kéne egy koreográfiát összehozni. Másnap elkezdtük a próbát és egy kicsit más volt a zene; ez a ˝Húzd meg jobban!˝, de ez is munkával kapcsolatos. Ez ilyenkor mindig összehozza a csapatot; mindig nagyon jó hangulatúak a próbák.

 - Önnek melyik téma vagy tánc tetszett a legjobban?

 - Nem is tudnék különbséget tenni; mindegyik más volt. Volt, aki humoros volt, volt, aki sportos volt és aranyos. Nagyon ötletesek. Nekem tetszett mindegyik. Minden évben újak vannak.

 - Az Ön osztályának táncötlete honnan jött?

 - Keresgéltünk az interneten, és végül 3-4 ötlet volt, ami még felmerült és utána megszavaztuk, hogy mi az, ami kis mozgással, nyolcadikoshoz méltón lehetséges.

 - Mióta van ez a farsangi hagyomány az iskolában?

- Én ’88 óta vagyok itt a Kőrösiben és ez már akkor is megvoltak ezek a farsangok közös produkciókkal. Tehát már elég régóta, és igyekszünk ápolni ezt a hagyományt.

 

 

 

A farsangunk   

(írta: Sárosi Boglárka, 7.a osztályos tanuló)

A következő sorokban Devosa Csengével való beszélgetésünk olvasható:

 

 

Mit gondolsz a farsangról?

Szeretem a farsangot, vicces, felvidít, általában mókásak az előadások és tetszenek a jelmezek.

Ha beöltözhetnél bárminek mi lenne az?

Nem igen szeretek beöltözni, és igazából nem is gondolkodtam ilyesmin.

Minek fogsz beöltözni most farsangkor az osztállyal?

Idén az osztállyal egy nagyon hozzánk illő produkciót mutatunk be; Sittesek leszünk!

Fogsz benevezni a farsangi jelmez versenyre?

Természetesen nem fogok jelmezversenyre nevezni, mert mivel mint mondtam, nem szeretek beöltözni.

Vettél most tombolát?

Vettünk tombolát, ugyanis a húgom elengedhetetlenül ragaszkodott hozzá.   

Ha bármit megkaphatnál a farsangi ajándékok közül mi lenne az torta vagy inkább más?

Valószínűleg ha a tortát kapnám meg, azt a tesóm enné meg, szóval valami mást választanék.

Ettél már farsangi fánkot?

Még sajnos nem ettem, tehát itt az ideje, hogy megkóstoljam!