• futo_23.jpg
  • futo_1.jpg
  • futo_7.jpg
  • futo_12.jpg
  • futo_15.jpg
  • futo_14.jpg
  • futo_13.jpg
  • futo_8.jpg
  • futo_11.jpg
  • futo_21.jpg
  • futo_22.jpg
  • futo_10.jpg
  • futo_4.jpg
  • futo_9.jpg
Szeretettel köszöntjük a Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola honlapján!

2019. Kőrösi farsang (Deák Eszter, 6.b)

interjú, a tanárokkal

 

Sier Andi néni

 

- Mi a legnehezebb a farsang megszervezésében?

- A legeslegeleje nehéz, amikor pakolunk a büfébe, töltjük az italokat; tehát amíg össze nem áll az egész. Utána már a gyerekek a dolga hogy begyakorolják a táncot.

 - Miért van idén külön az alsós és a felsős farsang?

 - Év elején a tanári kar megszavazta, hogy az alsósok külön szeretnének lenni; mert túl sokan vagyunk: nagy a tömeg, túl sokan jönnek a büfébe, nincs levegő.

 - Kb. mennyi jegyet szoktak nyomtatni?

 - 570-en vagyunk és ennek legalább a dupláját.

 - Abból mennyi szokott elfogyni?

 - Nagyjából elkelnek. Felsőben jóval kevesebb, alsóban még jönnek a szülők és a családtagok is.

 - A büfében kik szoktak segíteni, kik csinálják?

 - A szülők nagyon sokat segítenek. Segítenek a közszolgálatos diákok, akik visszajönnek pontot gyűjteni, ők szoktak előkészülni meg árulni is.

 - Ön szokott táncot csinálni?

 - Ha van osztályom, akkor igen.

 - Ön szerint milyen a diákok és a tanárok hozzáállása a tánchoz?

 - Az elején nagy az ellenkezés, nincs ötlet, meg „nem akarok menni”. Aztán jönnek az ötletek és összeáll a végére, és mindenki boldog.

 - Melyik tánc tetszett a legjobban Önnek?

 - Nem szoktam mondani azt, hogy melyik tánc; mindegyikben találtam olyat, amit nagyon ötletesnek találtam vagy nagyon jó a zene; úgyhogy sose tudok kiemelni egyet.

 - Melyik téma tetszett legjobban önnek?

 - Tetszett ez a Fortnite, mert ötletes és fiatalos; bár nekem fogalmam sincs, hogy mi az a Fortnite. Tetszett még a 8.b-sek apácája is, és a 7.a-soknak a tánca, mert én mindig a zenét figyelem; ha jó a zene akkor már majdnem mindegy, hogy mit csinálnak.

 - Sokan hoznak tombolára ajándékot?

 - Igen, idén is nagyon sokan hoztak.

 

 

 

 

 

Mohay Gyuri bácsi

 

 

 - Mivel testnevelés órákon vannak sokszor a próbák; ez mennyire gátolja a haladást az órákon?

 - Szerencsére így, hogy heti öt, illetve minimum három testnevelés óra van, plusz a T2, nem igazán maradunk le a tanagyaggal, van időnk ezt bepótolni.

 - A tanári táncnak az ötlete honnan jött?

 - Engem csak elcsíptek az egyik szünetben és én Betti nénitől tudtam meg az ötletet, hogy lesz tanári tánc. Szívesen szálltam be. Úgyhogy szerintem ilyen kevés próbával kimondottan jól sikerült, mert csak néhány szünetben tudtunk próbálni.

 - Önnek hogy tetszett a farsang és a táncok?

 - Szerintem nagyon kreatívak voltak az osztályok. Profi volt a szervezés, a hangosítás, a kivetítés és a díszlet. Az osztályok nagyon kreatívan használták fel a régi és az új slágereket, úgyhogy nincs okunk a panaszra. A büfé is jól ellátja a résztvevőket, úgyhogy elégedett vagyok.

 - Önnek melyik tánc vagy téma tetszett a legjobban?

 - Nekem nagyon tetszett az 5.c-s főzőműsor, de annyira nem tudnék egyet kiemelni. Szerintem a miénk is nagyon aktuálisvolt vagy akár a 6.b, ugyan egy régebbi számot adott elő, de egy világsláger. Szóval én azt gondolom mindegyik műsor jó volt. Mindegyikben látszik, hogy ott van a munka, a gyakorlat.

 - Ön szerint is sokan adtak elő retró számokat?

 - Igen, mint a YMCA és a Barbie Girl is. Nekem ezek nem olyan régiek, mint nektek, diákoknak. Én szeretem ezeket, kedves emlékeket idéznek.

 

 

Edina néni

 

 - Mi a legnehezebb a farsang megszervezésében?

 - A segítők lelkesen jönnek; az mindig könnyű. Amint megvan minden osztálynak a produkciója onnan már kicsit könnyebb. A tanári produkciót is nehéz összeegyeztetni próbaként. Tehát főleg ez az a kettő, ami problémát jelenthet.

 - Ön, mint igazgató, hogy látja; milyen hangulatot teremett itt a farsang?

 - Így, hogy most külön van az alsó és a felső kisebb a tumultus, bár így is nagyon sokan voltak délelőtt és délután. Szerintem bevált, mert a felsősöknek ennyi lenne türelme és most már nem olyan hosszú a műsor, hogy 20 osztályunk van. Én úgy látom, hogy a nagyok is élvezték, de a kicsiknél is nagyon nagy volt a lelkesedés.

 - Az osztályok közül hányan szoktak eljönni?

 - Én azt gondolom, hogy az osztályok olyan 90-95%-a itt van. Én csak a nyolcadikosaimat tudom, ott is összesen 3 gyerek van engedéllyel távol.

 - Ön tud valamit a tanári tánc ötletéről?

 - Hétfőn még sehogy se álltunk a produkcióval, Betti nénivel beszéltük, hogy valami ˝8 óra munka, 8 óra pihenés˝ vagy valami ilyesmire kéne egy koreográfiát összehozni. Másnap elkezdtük a próbát és egy kicsit más volt a zene; ez a ˝Húzd meg jobban!˝, de ez is munkával kapcsolatos. Ez ilyenkor mindig összehozza a csapatot; mindig nagyon jó hangulatúak a próbák.

 - Önnek melyik téma vagy tánc tetszett a legjobban?

 - Nem is tudnék különbséget tenni; mindegyik más volt. Volt, aki humoros volt, volt, aki sportos volt és aranyos. Nagyon ötletesek. Nekem tetszett mindegyik. Minden évben újak vannak.

 - Az Ön osztályának táncötlete honnan jött?

 - Keresgéltünk az interneten, és végül 3-4 ötlet volt, ami még felmerült és utána megszavaztuk, hogy mi az, ami kis mozgással, nyolcadikoshoz méltón lehetséges.

 - Mióta van ez a farsangi hagyomány az iskolában?

- Én ’88 óta vagyok itt a Kőrösiben és ez már akkor is megvoltak ezek a farsangok közös produkciókkal. Tehát már elég régóta, és igyekszünk ápolni ezt a hagyományt.