• futo_4.jpg
  • futo_9.jpg
  • futo_13.jpg
  • futo_1.jpg
  • futo_15.jpg
  • futo_12.jpg
  • futo_10.jpg
  • futo_23.jpg
  • futo_14.jpg
  • futo_8.jpg
  • futo_7.jpg
  • futo_21.jpg
  • futo_22.jpg
  • futo_11.jpg
Szeretettel köszöntjük a Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola honlapján!

INTÉZMÉNYÜNK ÉS AZ INDULÓ OSZTÁLYOK BEMUTATÁSA

Iskolánk alsó tagozatán az idei tanévben 12 osztályban 324 kisdiákot oktatunk. Ebből az első évfolyamon jelenleg 3 osztályban folyik a kicsik oktatása, nevelése.

A 2025/2026-os tanévben három első osztályt indítunk. A lentiek átolvasása mellett javasoljuk, nézelődjenek honlapunkon, nézzék meg iskolánk Facebook oldalát is!

  • Fejlesztő munkaközösségünk szakembereinek javaslatára jelenleg mindhárom első osztályunkban Meixner-módszerrel történik az olvasás és írás alapjainak lerakása. Ezzel a módszerrel kívánjuk a következő tanévben is a nálunk kezdő kisdiákok oktatását megkezdeni. Anyanyelvünk megfelelő ismerete meghatározó a további tanulási folyamatban, ezért 1. osztályban heti 8 órában folyik az oktatása. A másik alapvető tantárgy a matematika, melynek elsajátítására heti 4 órában van lehetőség.
  • Számtalan lehetőség nyílik a testnevelésórán, az óraközi szünetekben, illetve a napköziben is a sportolásra, mozgásra. Az iskolaudvaron egy műanyag burkolatú kézilabdapálya, két távolugróhely, egy négysávos, gumiburkolatú 200 méteres futókör, valamint egy udvari fittneszpark nyújt lehetőséget a sportolásra, sőt egy nagy parkosított, hintákkal, mászókákkal, padokkal ellátott udvaron is tölthetik gyermekeink a szabad idejüket.
  • Délutánonként különböző sportfoglalkozásokra nyílik lehetőség. Iskolánk testnevelői floorball és röplabda diáksportkört tartanak. A DMTK keretében birkózás, futball, karate, kosárlabda és asztalitenisz szakosztályok tartanak edzéseket, de taekwondora is van lehetőség.  
  • BTMN-es és SNI-s diákjaink fejlesztését, lemaradó diákjaink felzárkóztatását saját gyógypedagógusaink, saját logopédusunk és fejlesztő végzettségű tanítóink végzik a tanítókkal és a szaktanárokkal együttműködve. Az EGYMI utazó munkatársai látják el az SNI –s tanulók számára előírt mozgásfejlesztést, az autizmus spektrummal küzdő diákokellátását.
  • Alsó tagozaton heti legalább 2 órában, felsőben pedig a kollégák óraszámának függvényében tartunk korrepetálásokat.
  • Tornacsarnokunkban egyszerre két osztály tud testnevelésórán mozogni, de e mellett van egy kisebb tornatermünk is, amelynek egyik oldalán mászófal felület lett kialakítva, tovább növelve a mozgási lehetőségeket. Legtöbbször mindkét helyszínen – egyszerre 3, olykor 4 osztályban - folyik az oktatás.
  • Figyelünk a tehetséggondozásra is: Sport és tanulmányi versenyen indítjuk csemetéinket, akik szép eredményekkel büszkélkedhetnek (honlapunkon részletesen megtekinthető). Számos házi verseny mellett iskolánk szervezi a Költészet napi városi vetélkedőt felsősöknek, a Városi irodalmi csapatversenyt alsósoknak, a Városi környezetvédelmi csapatversenyt alsós tanulóknak, a Városi floorball versenyt, az Informatika találkozót és a Matek-Logi találkozót is. Évek óta helyszínt adunk a Zrínyi Ilona Matematikaverseny körzeti fordulójának is.
  • Nagy múltú hagyományaink: Giliceavató elsőseinknek, farsang, a Kőrösi Gála. Színvonalas ünnepi műsorokkal tisztelgünk történelmünk eseményei előtt. A tanévnyitó és a tanévzáró ünnepélyeink mellett színvonalas műsor keretében búcsúzunk végzős diákjainktól. a ballagáson.
  • Jól működő Diákönkormányzatunk szervezésében valósul meg az iskolai farsang, a Mikulás diszkó, évente 2x papírgyűjtés, a DÖK nap és a diákügyelet.
  • Környezettudatos életmódra neveljük gyermekeinket. Nyáron környezetvédelmi tábort indítunk, szelektíven gyűjtjük a termekben, folyosókon az üveg, papír és műanyag hulladékot, de a használt elemet is. Évente 2-3 alkalommal elektronikai hulladékgyűjtést szervezünk. A  Cseppetsem! program keretében sütőolajat, a Sulizsák program keretében ruhagyűjtési akciót tartunk, melynek bevételeit környezetvédelmi célokra fordítjuk. Számos szabadidős programunk, projektünk kapcsolódik a környezettudatos szemlélet formálásához. Felsőseink technikaórákon bekapcsolódnak iskolaudvarunk szebbé tételébe, növényeink ápolásába. Napközis csoportjainkat is az udvari környezetükért való aktív szerepvállalásra neveljük.  
  • Aktív Iskola programba bekapcsolódva a Pénz 7, a Digitális témahét, a Fenntarthatósági témahét, Happy-hét programjaiba. Kiemelten kezeljük a Magyar Sport Napját a paralimpia napját, ahova egyéb programok mellett időnként  paralimpikonokat vonunk be, ezzel is példát állítva a gyerekek elé, érzékenyítjük is őket.
  • Széles körű prevenciós tevékenységet folyatatunk külső szakembereket is bevonva.
  • Számos osztályprogram, közösségi program segíti a közösségépítést. Büszkék vagyunk osztályközösségeinkre.
  • Hiszünk a partnerség fontosságában, nemcsak a tanár-diák-szülő, hanem a sportegyesületek, hitoktatók, külső szervezetek kapcsán is.
  • A zeneiskola délutánonként itt tartja diákjainknak a szolfézsórát.
  • Nyáron kollégáink sokféle tematikájú tábort szerveznek a hasznos időtöltés és a közösségépítés céljából (informatika, sport, kézműves-mese, kézműves-barangolós, környezetvédelmi, beszédfejlesztő jógatábor, iskola előkészítő, valamint ott alvós élménytábor.) Ezek majdnem az egész nyarat lefedik, rengeteg élményhez juttatják gyerekeinket..
  • Ősszel és tavasszal több osztályunk vesz részt az Erzsébet tábor 3 napos osztálykirándulásain.
  • Nyitottak vagyunk az új módszerekre, szívesen próbálunk ki új tanítási eszközöket, módszereket és a jó kezdeményezéseket adoptáljuk is saját gyakorlatunkba. Szívesen kapcsolódunk be kísérleti mérésekbe, projektekbe, keressük az innovatív lehetőségeket.
  • Igyekszünk az épület zsúfoltsága ellenére is nyugodt, demokratikus légkört biztosítani az oktató-nevelő munkához. Fontosnak tartjuk, hogy a tantermekben és a folyosókon is megjelenjen diákjaink munkája, barátságos, kellemes és egyben esztétikus környezetben töltsék mindennapjaikat.
  • Az Alapítvány a Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskoláért nevű alapítvány segíti munkánkat, gyermekeink programjainak megvalósítását. Sok szülő azonosul céljainkkal és adja iskolánknak adója 1%-át, de sokan egyéb módon is támogatnak minket. Igyekszünk pályázatokon is forrásokhoz jutni hatékonyabb munkánk érdekében. Mindez nagy segítséget jelent programjaink megvalósításában, oktatásunk színvonalának emelésében.
  • Szülői Munkaközösségünk aktívan segíti munkánkat, támogatja alapítványunkat, segíti, szervezi a papírgyűjtést.

Az 1.a osztály sportorientált osztályként fog indulni.

  • Ebben az osztályban 1-2. évfolyamon a heti négy testnevelésórán  testnevelés szakos kolléga tanít. E mellett a Pedagógiai Programunkban foglaltak szerint - a fenntartó gazdasági helyzetének függvényében - az 1. évfolyamon és a2. évfolyamon heti 1 alkalommal mennek kötelező úszásoktatásra a Kétéltű Sportegyesülethez az 5. testnevelésóra keretében. Az úszásoktatás és szállítás költségeit a fenntartó finanszírozza. 
  • 3-4.évfolyamon a sportágak alaposabb megismerésére külsős egyesületek szakedzőivel lesz lehetőség.
  • Felső tagozat 5.,6. és 7. évfolyamán évente új lehetőség keresése sportágválasztó keretében. Egy – egy sportág alapos megismerése, elsajátítása. Félévenként kötelező meccs – és verseny megtekintése Dunaharasztiban, illetve a közeli településeken.
  • Iskolánk testnevelés versenyein részt vesznek , valamint a testnevelők által nevezett versenyeken is képviselik az iskolát akár más településeken rendezett versenyek esetében is.
  • Számukra a harmadik osztályban kezdődik az angol nyelv oktatása heti két órában szakkörként, negyedik osztálytól heti 2 tanórában, majd felső tagozaton heti 3 tanórában - bontott csoportban.
  • Felső tagozaton az 5. évfolyamban a technika van bontásban matematikával vagy természetismerettel. A szaktanárok óraszámának függvényében kerül bontásra a magyar és a matematikaórák egy része. 6-7. osztályban a digitális kultúra a technika és életvitel tantárggyal kerül bontásra, 7. évfolyamon a matematika-magyar esetében dolgozunk az órák egy részében bontással. 8. évfolyamon a lehetőségtől függően a matematika és a digitális kultúra kerül bontásra. Ettől eltérő bontások is lehetnek, mindig az adott osztályoklétszáma és a szaktanárok nyújtotta lehetőségek függvényében.
  • 8. osztályban lehetőséget biztosítunk házi nyelvvizsgán való részvételre angol nyelvből, valamint felvételi előkészítőket szervezünk matematikából és magyarból.

Az 1. b osztály emelt szintű nyelvoktató osztályként ( angol / német ) fog indulni.

 Az osztály egyik fele angol, a másik fele német nyelvet tanul.

  • 2-3. évfolyamon heti 2 órában szakkör formájában, játékosan van lehetőség a nyelvtanulásra.
  • 4. évfolyamtól emelt óraszámban, azaz heti 3 órában beszédcentrikusan folytatódik a nyelvi képzés fél csoportokban, felső tagozatban pedig heti 5 órában történik a nyelvoktatás.
  • 1. évfolyamtól heti 5 kötelező testnevelésóra van.
  • Felső tagozaton az 5. évfolyamban a digitális kultúra van bontásban matematikával vagy természettudománnyal. Ettől eltérő bontások is lehetnek, mindig az adott osztályok és a szaktanárok adta lehetőségek függvényében.
  • 6. és 8. osztályban házi A1, A2 nyelvvizsgán vesznek részt gyermekeink angol/ német nyelvből.
  • Érvényben lévő kerettantervünkben a kötelező óraszám szabadon választható 10%-a felső tagozaton a magyar, a matematika és a természettudományos tárgyak óraszámában jelenik meg plusz óraként.
  • 8. osztályban lehetőséget biztosítunk házi nyelvvizsgán való részvételre angol nyelvből, valamint felvételi előkészítőket szervezünk matematikából és magyarból.

Az 1. c osztály emelt szintű nyelvoktató osztályként (angol) fog indulni.

  • 2-3. évfolyamon heti 2 órában szakkör formájában, játékosan van lehetőség a nyelvtanulásra.
  • 4. évfolyamtól emelt óraszámban, azaz heti 3 órában beszédcentrikusan folytatódik a nyelvi képzés fél csoportokban, felső tagozatban pedig heti 5 órában történik a nyelvoktatás.
  • 1. évfolyamtól heti 5 kötelező testnevelésóra van.
  • Felső tagozaton az 5. évfolyamban a technika van bontásban matematikával vagy természetismerettel. Ettől eltérő bontások is lehetnek, mindig az adott osztályok és a szaktanárok adta lehetőségek függvényében.
  • 6. és 8. osztályban házi A1, A2 nyelvvizsgán vesznek részt gyermekeink angol/ német nyelvből.
  • Érvényben lévő kerettantervünkben a kötelező óraszám szabadon választható 10%-a felső tagozaton a magyar, a matematika és a természettudományos tárgyak óraszámában jelenik meg plusz óraként.
  • 8. osztályban lehetőséget biztosítunk házi nyelvvizsgán való részvételre angol nyelvből, valamint felvételi előkészítőket szervezünk matematikából és magyarból.

 

Tankötelezettséggel kapcsolatos információk 

A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik.
Indokolt esetben a gyermek a szülő kérelmére és az Oktatási Hivatal ezt támogató döntése alapján
további egy nevelési évig óvodai nevelésben vehet részt.
 
Ha a gyermek az iskolába lépéshez szükséges fejlettségi szintet korábban eléri, az Oktatási Hivatal engedélye
alapján hatodik életévének betöltése előtt megkezdheti tankötelezettségének teljesítését az általános iskolában.
Ennek érdekében a szülőnek kérelmet kell benyújtania az Oktatási Hivatalhoz.
 
Az OH felületén elérhetők a fenti kérelmekkel kapcsolatos információk:
A tankötelezettség megkezdésének halasztása

 

Tájékoztatás tanköteles gyermek
beíratásáról a 2025/2026. tanévre

Tájékoztatjuk a kedves szülőket, hogy az a gyermek, aki abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik. (Nkt. 45.§(2))

A beiratkozás időpontja: 2025. 04.10. és 04.11. (8.00 – 18.00h)

A szülő/törvényes képviselő személyes megjelenése a beiratkozáskor kötelező!
Ugyanakkor lehetőség van az előzetes online adatszolgáltatásra Kréta rendszer e-Ügyintézés felületén az alábbi linken,
mely 2025. március 19-én 08:00 megnyitásra kerül:
https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap
Ez jelentősen könnyebbé és gyorsabbá teszi az ügyintézést a szülő és az iskola számára is.

Elektronikus formában benyújtott felvételi kérelem esetében (is) a beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat személyesen 2025. április 10-én és 11-én kell bemutatni.

 Amire feltétlenül szükség lesz a gyermekre vonatkozóan:személyi igazolvány
  • lakcímkártya
  • adókártya
  • TAJ kártya
  • Szakértői vélemény BTMN, SNI esetén
Nyilatkozattétel a törvényes képviselő vagy gyám esetén:
  • törvényes képviselet
  • életvitelszerű ottlakás
  • Etika/Hittan tantárgyra vonatkozó kérelem

Fontos, hogy az általános iskolai beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat mindkét törvényes képviselő aláírásával ellátva kell benyújtani.

Ha a szülőnek nincs ettől eltérő szándéka, a kötelező felvételt biztosító körzetes iskola a gyermeket hivatalból felveszi. Az iskolánk körzete honlapunkon megtalálható.

A szülő/törvényes képviselő csak egy általános iskolába nyújthatja be gyermeke jelentkezését.

A gyermeket beíratni a lakóhely szerint illetékes vagy a választott iskolába lehet. Az az általános iskola köteles felvenni a tanulót, amelynek körzetében életvitelszerűen lakik a tanuló.

Életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanuló a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében található ingatlant otthonául használja, és az ingatlan a tanuló/szülő lakcímkártyáján az iskolai beiratkozás első határnapját megelőző három hónapnál régebb óta szerepel.

Az adott évben tanköteles korba lépő sajátos nevelési igényű gyermeket a szakértői véleményben kijelölt iskola hivatalból felveszi.

 Magyar állampolgárságú tanköteles tanuló, amennyiben külföldön kívánja folytatni tanulmányait, be kell jelentenie az Oktatási Hivatalnak.

 Nem magyar állampolgár kiskorú akkor tanköteles, ha
  • befogadott jogállású
  • jogerősen Magyarországon tartózkodik
  • bevándorló, letelepedett jogállású

 Az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülő felügyelete vagy gyámsága alatt álló gyermeket kellő időben az iskolába nem íratja be, szabálysértést követ el.

A gyermek felvételéről az intézményvezető dönt. (Nkt. 50.§ (1))A döntésről levélben értesíti a szülőt a felvételi kérelem elbírálásáról a döntést megalapozó indokolással és a fellebbezésre vonatkozó tájékoztatással együtt.
A tankötelessé váló gyermekek beiratkozásáról érdeklődni a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ honlapján és elérhetőségein is lehet (http://kk.gov.hu).

A felhasználói útmutatók a KRÉTA Tudásbázis oldalán is elérhetővé váltak, a beiratkozás folyamatának oktató videója itt érhető el.

Továbbá felhívjuk szíves figyelmeteket az Nkt. 72. § (1a) bekezdésében foglaltakra:

„A szülő kötelezettsége, hogy a nevelési-oktatási intézménnyel óvodai vagy tanulói jogviszonyban álló, cselekvőképtelen vagy korlátozottan cselekvőképes, fokozott kockázatú allergiás betegséggel diagnosztizált gyermeke fokozott figyelmet igénylő egészségi állapotáról és a megteendő sürgősségi intézkedésekről

a) a beiratkozással egyidejűleg, vagy

b) a diagnózis ismertté válását követően haladéktalanul tájékoztassa a nevelési-oktatási intézményt, továbbá köteles gondoskodni arról, hogy az életmentő gyógyszert a gyermek, tanuló mindig tartsa magánál.”

 

Az egyházak bemutatása

Magyar Katolikus Egyház

Magyarországi Református Egyház

A Hit Gyülekezete tájékoztatója

Bővebb információért, kérjük forduljanak az egyházakhoz!