• futo_11.jpg
  • futo_9.jpg
  • futo_13.jpg
  • futo_23.jpg
  • futo_12.jpg
  • futo_10.jpg
  • futo_21.jpg
  • futo_1.jpg
  • futo_4.jpg
  • futo_14.jpg
  • futo_22.jpg
  • futo_7.jpg
  • futo_8.jpg
  • futo_15.jpg
Szeretettel köszöntjük a Dunaharaszti Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola honlapján!

Beiratkozás

Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!

Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

Jelen tájékoztató levelünk a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beiratkozással kapcsolatos fontos szülői feladatokat tartalmazza. Kérjük, figyelmesen olvassa el!

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben gyermekét a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretné beíratni, akkor az intézmény felé csak a szándék megerősítése szükséges a megadott időpontban, ebben az esetben a beiratkozás automatikusan megtörténik.

Amennyiben másik intézményt választanak, akkorkell benyújtani jelentkezési kérelmet a kiválasztott iskolába, szintén a megadott időpontban.

A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg. Bővebb tájékoztató az e-Ügyintézés menetéről.

A beiratkozás szakaszai:

A beiratkozás két szakaszban történik:

  1. A beiratkozás első szakaszában 2020. április 6. 0:00 óra és 2020. április 24. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők adhatják le beiratkozási kérelmeiket, akik
    • nem állami fenntartású általános iskolába, vagy
    • állami fenntartású, de körzettel nem rendelkező általános iskolába kívánják gyermeküket beíratni.
  1. A beiratkozás második szakaszában 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők végezhetik el a beiratkozással kapcsolatos ügyintézésüket, akik gyermeküket:
    • olyan körzettel rendelkező általános iskolába kívánják beíratni, amely azonban nem a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskola.
    • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába kívánják beíratni.

Minden olyan tanuló 2020. április 28-án automatikusan felvételre kerül a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába, aki nem nyert felvételt az első szakaszban, illetve nem adta be a jelentkezését más általános iskolába.

Ebben a szakaszban szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a szülők/törvényes képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének beíratni.

Az online felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap) a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt.

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.

Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek.

A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat

  • - elektronikus beiratkozás esetén: a KRÉTA e-Ügyintézés felületén - az adatok megadását követően - az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe;
  • személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a formanyomtatványokat az intézmény biztosítja.

Felhívjuk a figyelmet, hogy iskolánk esetében:

Az első szakaszban, 2020. április 6. 0:00 óra és 2020. április 24. 24:00 óra közöttvan lehetőség a beiratkozás folyamatának ügyintézésére azon tanulóknál, akiknél intézményünk:

- a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti nem körzetes általános iskola, DE a  szakértői bizottság(ok) által kijelölt intézmény

A másodikszakaszban, 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra közöttvan lehetőség a beiratkozás folyamatának ügyintézésére azon tanulóknál, akiknél intézményünk:

  • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerint a körzetes intézmény, illetve
  • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerint nem körzetes, de felvételét ennek ellenére az intézménybe kérik.

Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, intézményünk lehetőséget biztosít a személyes ügyintézésre is.

Tájékoztatjuk, hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.

Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására naponta 8-16 óráig van lehetőség, hétfőnként 8-18 óráig!

Javasoljuk, hogy éljen az időpont egyeztetés lehetőségével, melyet megtehet a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen, illetve a 0624/260-374-es telefonszámon!

Felhívjuk figyelmét, hogy a két szakaszban történő beiratkozás során a második szakaszban csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

A körzetes iskolák listáját a https://kir.hu/KIR2_KORZET_3h/Pub/Index oldalon találhatja meg.

A Szigetszentmiklósi, illetve a Ráckevei Járásban található állami fenntartású iskolák körzeteiről tájékozódhat továbbá az iskolai honlapokon, valamint az alábbi oldalon is: https://kk.gov.hu/altalanos-iskolai-felveteli-korzethatarok-2020-21-tanevben

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatok letölthetők az iskola honlapjáról, valamint a Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ honlapjáról is https://kk.gov.hu/hirek-szigetszentmiklosi

Együttműködésüket megköszönve:
Vezetőség

 

Siker az Arany János Magyarversenyen

Pablényi Anna 6.c osztályos tanuló a TITOK Tanulmányi Verseny Országos Döntőjében 3. helyezést ért el.

Gratulálunk a szép eredményhez!

Tisztelt Szülők!

Az  ügyintézés zökkenőmentessége érdekében létrehoztunk egy új e-mail címet is.
Erre a címre várjuk a digitális tanrenddel kapcsolatos kérdéseiket, kéréseiket.

     Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kérjük, akinek számítógépes elérhetőségben még mindig problémája van, jelezze a fenti e-mail címen!

A Microsoft Office 365 tanulói verziója az alábbi linken regisztrálható:
            https://o365.oh.gov.hu/

Vezetőség

 

Tavaszi szünet 2020. április 9-14-ig.

Tisztelt Szülők!

A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2020. április 8. (szerda),
              a szünet utáni első tanítási nap 2020. április 15. (szerda).
Amennyiben tanulói felügyeletre igényt tartanak 2020. április 09-én és 2020. április 14-én,
 kérjük 2020. április 06-ig  e-mailben jelezzék Intézményünk felé - ez csak alsósok számára

Kellemes pihenést kívánunk a szünetre!

Vezetőség

 

Tisztelt Szülők!

Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy koronavírus járvány terjedése miatt, a Kormány a 1102/2020. számú határozatában, az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről döntött. 2020. március 16. napjától az oktató-nevelő munka tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre.

Fontos hangsúlyozni, hogy ez nem rendkívüli szünet, hanem az oktatás módjának megváltoztatása. Tanítani és tanulni kell, és nagyon fontos, hogy a gyerekek ténylegesen otthon maradjanak és tanuljanak.
Az új munkarendben a tanulók részére oktatási céllal az intézmény látogatása tilos!
A tananyag kijelölése, a tanulási folyamat ellenőrzése és támogatása a pedagógusok és a tanulók online vagy más, személyes találkozást nem igénylő kapcsolatában fog történni.

Tájékoztatom a gyermekfelügyeletet igénylő szülőket, hogy csak azon szülők számára biztosított elsősorban a lehetőség, akiknek a munkája nélkülözhetetlen a járvánnyal kapcsolatos feladatok, valamint az egyéb közfeladatok és a közellátás biztosításához. Felhívom továbbá a szülők figyelmét arra is, hogy kiscsoportos felügyelet esetében is magasabb a fertőzésveszély, mint ha otthon lenne a gyermek. Az intézmény nem kerül bezárásra, viszont semmilyen foglalkozást, rendezvényt nem lehet tartani.

Az intézményvezető és helyettesei, valamint az új munkarend megszervezése érdekében helyben ellátandó feladattal megbízottak továbbra is az intézmény telephelyein végzik tevékenységüket.

Kérjük a szülőket, hogy az intézménnyel kizárólag a közismert elérhetőségeken,
e-mail-en Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., telefonon 06-24/260-374 –es számon tartsák a kapcsolatot!

A gyermekétkeztetés biztosításaaz önkormányzat feladata, a gyermekek étkeztetése azonban nem történhet az oktatási-nevelési épületekben. Aki ebédet igényel, jelezze az iskolának, illetve az önkormányzat felé erre vonatkozó igényét!

Pszichológus is elérhető a tanulók, pedagógusok és a szülők számára is az új munkarend idején a honlapon megjelöltek szerint.

Továbbra is folyik iskolánkban a hit-és erkölcstan oktatása.

A sajátos nevelési igényű tanulóink utazó gyógypedagógusi hálózat útján történő fejlesztése átmenetileg szünetel, a héten felveszik a kapcsolatot az érintett gyermekek szüleivel..

A KRÉTA rendszert továbbra is használjuk az alábbi ADMINISZTRÁCIÓS FELADATOK elvégzésére.

A tanulók és szüleik tájékoztatása érdekében a tanórák tananyaga beírásra kerül a "Házi feladatok" felületre, ahol a kiadott feladatokat, illetve a digitális tananyagok linkjei is megjelenítésre kerülnek, ezzel lehetővé téve, hogy e felületről a tanulók később is visszakereshessék az adott órára vonatkozó információkat.

A tanulókkal és szülőkkel történő kommunikációra, kapcsolattartásra intézményünk elsődleges csatornaként a KRÉTA e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját használja, de nem kizárólagos jelleggel (a belső Messenger csoportokon, a Google Classroomon és a Google Groups csoportokon keresztül is zajlik a kommunikáció az osztályok által kialakítottak szerint.). A fontosabb információkat az intézmény honlapján is megosztjuk.

Amennyiben a szülőknek problémái adódnak a KRÉTA rendszerbe történő belépéssel azt a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen jelenthetik be. Minden diákunk rendelkezik érvényes felhasználónévvel és jelszóval az alkalmazások használatához.

Az új MUNKAREND továbbra is a KRÉTA rendszerben feltöltött ÓRARENDEK alkalmazásával valósul meg mind a tanuló, mind a pedagógusok számára.

Az eredeti órarendünk szerint folyik a munka, azzal a változással, hogy a tananyagok küldése, a kontakt órák az előzetesen kiküldöttek szerint valósulnak meg.

Továbbá az alábbi platformokon: Felső tagozaton Google Classroomon ( a hangkapcsolat Discord vagy Zoom segítségével történik), Messenger csoportokon keresztül tartják a kapcsolatot a pedagógusok tanulókkal és a szülőkkel: Alsó tagozaton a Google Groupson és Messenger csoportokon keresztül történik tartják a kapcsolatot a pedagógusok tanulókkal és a szülőkkel.

A távoktatási rendszer telepítési leírása:

Segítséget nyújt: Bakó Péter informatika tanár, aki minden nap reggel 9 és 10 között segít annak, akinek szüksége van rá. Elérhetősége:  email cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kérem, keressék bátran!

A Google Classroom használata
1. A https://classroom.google.com/ oldalra kell látogatnod. Ha már be vagy jelentkezve a gmail-be itt már nem kell bejelentkezned.
2. Ha már korábban bejelentkeztél, vagy a tanárod meghívott valamelyik kurzusra, látni fogod a tantermek között, csak ki kell választanod.
3. Ha tanárodtól egy belépési kódot kaptál, mer még nem jelentkeztél be az adott kurzusra, kattints a jobb felső sarokban lévő "+" jelre, válaszd ki a "Jelentkezés a kurzusra" menüpontot, majd írd be a kódot.
Itt egy videó, ami jól bemutatja a használatát diákoknak:
https://youtu.be/AwekqS1bn24

És mellékeltem egy útmutatót is, amit Rita néni készített.

A Discord használata
A tanárodtól fogsz kapni egy linket, erre kattintva belépsz, így a https://discordapp.com oldalra jutsz.

Ha már korábban bejelentkeztél:
Kattints a "Már van fiókod?" linkre. Írd be az email címed és jelszavad, majd jelentkezz be.

Ha korábban még nem jelentkeztél be:
1. Adj meg egy felhasználónevet, elfogadod a feltételeket, és a "Folytatás" gombra kattintasz.
2. Majd a következő "Fiók létrehozása" ablakon bepipálod, hogy nem vagy robot.
3. Ezután vársz egy kicsit, majd felugrik egy ablak, ahova az email címedet és egy jelszót kell beírnod. Ezután kapni fogsz egy megerősítő emailt a megadott címre.

Kijelentkezni a bal alsó sarokban, a neved mellett látható fogaskerékre kattintva tudsz. A legutolsó "Kijelentkezés" menüpontban.

A Zoom használata: Le kell tölteni és telepíteni. Erre csatolok egy videót, ami jól elmagyarázza:
https://www.youtube.com/watch?v=923N8vRTQNc&t=40s

 

Kizárólag azoknál a tanulóknál támogatott a fenti rendszertől és alkalmazástól eltérő, más alkalmazások használata, valamint az analóg megoldások előtérbe helyezése, akiknek a speciális helyzetüknél fogva nem állnak rendelkezésükre azok az eszközök, amelyekkel be tudnak kapcsolódni a digitális oktatásba. Ezeket a tanulókat az osztályfőnökök felmérték, az őket tanító pedagógusok pedig megtalálják a megfelelő oktatási módot számukra annak érdekében, hogy ne maradjanak le a tanulásban. Ebben az esetben, más engedélyezett felületen érjük el a tanulót. Az analóg módon történő oktatásban, a szaktanárok által készített tananyagot az osztályfőnökök összegyűjtik és megküldik e-formátumban az iskola titkárságára minden hétfőn 12:00 óráig, ( 1. osztályban naponta 12:00-óráig) ahonnan hetente egy alkalommal lezárt borítékban az intézmény portáján elhelyezett irattartókban továbbítjuk az érintett tanuló számára.

Pedagógiai Programunk alapján a tanulóink előrehaladását, tanulmányi munkáját rendszeresen ellenőrizni, értékelni kell a digitális munkarend alatt is. A tanulók ellenőrzése történhet online tesztekkel (Redmenta, Wordwall, Bank Quiz,…)  PPT-k készítésével, házi dolgozat íratásával, beküldendő írásbeli feladatokkal, online szóbeli feleletekkel, projektmunka elvégzésével. Az ellenőrzés típusáról a pedagógus dönt. Az érdemjeggyel történő értékelést, a pedagógusnak előre jeleznie kell a diákok felé legalább 1 héttel. A diáknak az előre jelzett dolgozatokra fel kell készülnie, meg kell oldania a feladatokat, és be kell küldenie a pedagógus által meghatározott időpontra. A pedagógus a megíratott számonkérést két héten belül kijavítja, az érdemjegyet pedig a KRÉTA rendszer naplójába feltölti. Amennyiben megoldható, a digitális rendszeren keresztül, a javított dolgozatot visszaküldi a diáknak.

A tananyagok küldésénél javasolt a tömbösítést választania a pedagógusnak. A heti 1 órában tanított tantárgy esetén kéthetente egyszer, a heti 2-3 tanórában tartott tantárgy esetén heti egyszer, a heti 4-5 órában tartott tantárgy estén heti kétszer érdemes megküldeni a tananyagot az osztály tanulóinak órákra lebontva, első alkalommal a tantárgy órarend szerinti heti első órájának megkezdése előtt. Minden pedagógus arra fog törekedni, hogy a tanulóknak adott feladat elvégezhető legyen, mert a gyermekek életében is új a digitális eszközökkel történő tanulás, házi feladat készítés. A beküldési határidők megfelelő időt fognak biztosítani a feladatok elkészítésére.

Kérjük a szülőket, hogy segítsenek gyermekeiknek az otthoni munkarend és időrend kialakításában.

Kérek mindenkit, vigyázzon magára, vigyázzon a családjára, vigyázzunk egymásra!

 Adatkezelés a digitális világban diákoknak
 A videókonferencia rendszerek biztonsági kérdései

 

Tisztelt Szülők!

Amennyiben gyermekük eddig étkezős volt, és az iskola zárva tartása idejére nem tudják megoldani gyermekük étkeztetését,  töltsék ki és juttassák vissza hozzánk az alábbi igénylést!
Ennek segítségével az Önkormányzat megoldja a feladatot.

Kérjük csak indokolt esetben jelezzenek vissza!

Kérjük a nyilatkozatot kitöltve, lefotózva vagy bármilyen más módon rögzítve  e-mailen a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. - ra küldjék meg!

 IDEIGLENES NYILATKOZAT GYERMEKÉTKEZTETÉSRŐL

 

Az Iskolapszichológus új munkarendje:

Goral Barbara iskolapszichológus a továbbiakban telefonon (skype-on, messengeren) és e-mailben áll a szülők, gyerekek és pedagógusok rendelkezésére rendhagyó tanácsadással az otthoni tanulás, illetve a napirend kialakításának megsegítésében, az online térben fokozottan megjelenő problémák kezelésében (internetes zaklatás elkerülése), a járvánnyal kapcsolatos történések feldolgozásában, valamint bármilyen felmerülő krízis esetén. 
 
Elérhetőségek: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. , +36 30 237 3912

Iskolakoordinátor:  Marczisovszky Odette
Elérhetőségek: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  +36 30 846-5587

A PMPSZ Szigetszentmiklósi Tagintézményénk tájékoztatója

 

Rendkívüli Közlemény!

Tisztelt Szülők!

Kérjük Önöket, hogy a KORONAVÍRUSSAL KAPCSOLATBAN csak a hivatalos kormányzati tájékoztató oldalon (https://koronavirus.gov.hu) szereplő információkat vegyék figyelembe!
 
Akik bármilyen módon kapcsolatba kerülhettek fertőzött személlyel itthon vagy külföldi tartózkodásuk során, maradjanak otthon és haladéktalanul hívják fel telefonon a háziorvosukat, és kövessék az ő utasításait, ezen kívül más teendőjük nincsen.
 
A megelőzésről és a helyes kézmosásról szóló videókat a https://koronavirus.gov.hu/megelozes linken érhetik el.
 
 

Hit- és erkölcstan oktatás

Tisztelt Szülők!

A 20/2012 (VIII. 31.) EMMI rendelet 182/B § (7.) alapján Önöknek 2020. május 20-ig áll módjukban, hogy a 2020-21-es tanévre vonazkozólag változtassanak a gyermekük hit- és erkölcstan oktatatásával kapcsolatban.

A nyilatkozat és a hozzátartozó tájékoztatók az alábbi linkeken tölthetők le:

 

Tudnivalók a középfokú beiskolázással kapcsolatban

Letölthető a 2019/2020-as tanév rendjéről szóló 11/2019. (VII. 3.) EMMI rendelet. A rendelet beiskolázással kapcsolatos feladatokat, határidőket tartalmazó 2. sz. melléklete letölthető az alábbi linkről.

 Beiskolázással kapcsolatos határidők

 

Álláspályázatok a 2019/2020-as tanévre

Iskolánk keres magyar-bármely szakos, illetve tanítói (napközis csoporthoz) határozatlan idejű kinevezéssel pedagógusokat. A pályázatokkal kapcsolatban Weinber Róbertné intézményvezető ad pontos tájékoztatást a 06-30-649-0700-as telefonszámon. 
A pályázatokat elektronikus úton Weinber Róbertné intézményvezető részére a  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen keresztül lehet benyújtani.